کاربرد دستگاه تصویربرداری از بدن در طب‌ پزشکی هسته‌ای

کاربرد دستگاه تصویربرداری

کاربرد دستگاه تصویربرداری از بدن در طب‌ پزشکی هسته‌ای

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کاربرد دستگاه تصویربرداری از بدن در طب‌ پزشکی هسته‌ای مسئله ی بسیار مهمی است . 

محمدرضا آی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستگاه تصویربرداری هسته‌ای، ایرانی گفت: دستگاه تصویربرداری هسته‌ای، برای تصویر برداری از تمام ارگان‌های بدن است و جزو محصولات پزشکی هسته‌ای به شمار می‌رود. کاربرد دستگاه تصویربرداری بسیار وسیع است و کار پزشکان را بسیار راحت  کرده است .

او افزود: در حال حاضر از دستگاه تصویربرداری هسته‌ای در تمام بخش‌های پزشکی استفاده می‌شود به گونه‌ای که مواد رادیو اکتیو با دارو‌ها ترکیب می‌شوند و رادیو دارو تولید شده را به بیمار تزریق می‌کنند تا از گرفتگی عروق یا عضلات قلب مطلع شوند.

آی تصریح کرد: در تصویربرداری‌های سرطانی نیز از این دستگاه استفاده می‌شود و در کنترل و عملکرد کبد، کلیه، ریه و مغز نیز نقش دارد و می‌توان گفت این دستگاه در تمام طب‌های پزشکی هسته‌ای کاربرد دارد. کشور‌های اروپایی آلمان، هلند و آمریکا به این فناوری دست یافتند و ایران نیز با ساختن این دستگاه به این کشور‌ها پیوست که وجه تمایز دستگاه تصویربرداری هسته‌ای ایرانی این است که این دستگاه جزو محصولات تحریمی است و نمی‌تواند به راحتی وارد کشور شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این سوال که آیا صفر تا صد این دستگاه ایرانی است یاخیر بیان کرد: بله، صفر تا صد ساخت این دستگاه کاملا ایرانی است. این دستگاه تصویربرداری هسته‌ای به دلیل تحریم بودن در ساخت و کمیاب بودن آن صادرات خوبی در انتظارش است.

او ادامه داد: قیمت خارجی دستگاه تصویربرداری هسته‌ای، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار یورو بوده، اما قیمت داخلی آن نسبت به خارجی ۷۰ درصد تفاوت قیمت دارد.

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر بخوانید :

دستگاه تصویربرداری هسته‌ای و رتبه ی تولید آن در ایران

جدیدترین دستگاه تصویربرداری پزشکی

اشتراک این پست